Zobacz więcej z kategorii: archiwum news

Gra Ankh-Morpork będzie po polsku!

2011-06-13 20:57:00

Ankh-Morpork

ŚWIAT DYSKU ®
ANKH – MORPORK



Witaj w Ankh – Morpork! Największym, najgorzej pachnącym i najbardziej… interesującym mieście Świata Dysku! Lord Vetinari - miejski patrycjusz i tyran - zaginął, więc mieszkaocy z ciekawością wypatrują tego, kto silną ręką zagarnie przywództwo dla siebie. Przy okazji obstawiają zakłady.

Czy to któryś z możnych Lordów przejmie władzę w mieście? A może do łask wróci Król, gdy mieszkańcom znudzi się anarchia i nieporządek?
Krąży też plotka, że Vetinari celowo zniknął z pola widzenia, by jego oponenci obnażyli swe intencje, co ułatwi patrycjuszowi toczenie walki o utrzymanie swej despotycznej władzy...

plansza
Ankh – Morpork to gra planszowa o prostych zasadach i… skomplikowanych
relacjach. Każdy gracz (od dwóch do czterech osób) będzie próbował zrealizować własną drogę do zwycięstwa, właściwą dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Cele graczy będą tajne i często przeciwstawne, przez co każda partia będzie miała pełny emocji i niepowtarzalny przebieg.
W swojej turze gracz zagrywa kartę, wykonuje zapisane na niej akcje (co może
wywołać zagranie kolejnych kart), a następnie dobiera karty z talii, tak by znów mieć ich pięć na ręce. To samo robi następny gracz w swojej turze, itd.
Za pomocą zagrywanych kart gracze pokierują swoimi sługami, zajmą budynki,
wywołają zamieszki, a nawet zbiorą haracze od innych graczy. Każda ich akcja będzie mogła wywołać reakcję przeciwników, a nawet wystąpienie zdarzenia losowego, które w miejscu tak nasyconym humorem i magią nie może mieć nudnych efektów…
Gra toczy się tak długo, aż któryś gracz ogłosi, że wykonał swoje tajne warunki
zwycięstwa; bądź gdy talia kart skooczy się. Gracze będą chcieli utrzymać swoje role w tajemnicy, odkrywając za razem cele przeciwników - tak by przewidzieć ich plany i nie dać się wyprzedzić w walce o władzę nad bezwładnym Ankh – Morpork.

karty

W pudełku gry znajdują się: kartonowa plansza, sto trzydzieści dwie karty, siedemdziesiąt dziewięć drewnianych znaczników, arkusz kartonowych pieniędzy, książeczka zasad, cztery karty pomocy dla graczy i dwunastościenna kostka.

Autor: Grace