
Zbrojni - Edward d'Eath, potomek zubożałego rodu szlacheckiego, postanawia odnaleźć potomka dawnych królów Ankh-Morpork i doprowadzić do jego koronacji, niezależnie od tego, ile trudów i ofiar by to wymagało. Z muzeum Gildii Skrytobójców ginie tajemniczy przedmiot, a potem dochodzi do kilku morderstw. Samuel Vimes, mimo zakazu patrycjusza, podejmuje śledztwo. Na rozwikłanie zagadki ma niewiele czasu - za kilka dni się żeni, będzie zmuszony się ustatkować i odejść ze straży. Zaczyna się wyścig z czasem.
Łups! - Zbliża się rocznica bitwy w dolinie Koom. Mimo, że minęło już wiele lat od tego wydarzenie, krasnoludy i trolle nadal odczuwają wzajemną niechęć. Co i rusz wybuchają drobne awantury i pomniejsze bitwy. Atmosfera w mieście jest coraz bardziej napięta, a jakby tego było mało, z muzeum ginie słynny obraz przedstawiający sławną bitwę. Sam Vimes musi zapanować nad sytuacją w Ankh-Morpork i odnaleźć malowidło. A w tle tych wydarzeń przewija się Łups, czyli gra będąca dyskowym odpowiednikiem szachów.
Pozostaje już tylko zaprosić do głosowania. To od czytelników zależy, który tytuł zdobędzie mistrzostwo, a który będzie musiał zadowolić się drugim miejscem.
Głosujcie zatem!
Zobacz powiązane książki: Zbrojni, Łups!
Autor: Szamajim